Czy kosmetolog upiększa też duszę?

Obecnie większość ludzi szuka odrobiny wytchnienia. Zmartwienia dnia codziennego, stres, niepewność, co będzie jutro – to wszystko odbija się na naszym samopoczuciu. Potrzebujemy zrobić coś dla siebie, coś co pozwoli nam poczuć się lepiej. Bardzo często pomagają drobne przyjemności, np. wybranie się do salonu beauty. Chwile, które tam spędzamy wydają się być beztroskie, liczymy też na bezpieczną przestrzeń do rozmowy. Wymaga to od pracowników empatycznego podejścia i umiejętności słuchania – kompetencji, które nie wszyscy posiadają. W jaki sposób je zapewnić?
Holistyczność biznesu beauty
Prowadzenie salonu beauty z pozoru wydaje się proste. Nie jest to jednak biznes jak każdy inny, gdyż tutaj najważniejszy jest bliski kontakt z klientem. Specyfika usług wiąże się ze zbudowaniem relacji opartej na zaufaniu. Często, udając się na zabieg, mamy ku temu głębszy powód. Motywacją do zmiany wizerunku może być np. chęć odnalezienia pewności siebie, dowartościowania się. Usługi proponowane w salonach beauty są zatem czymś więcej niż tylko polepszeniem wyglądu, wpływają też na poprawę postrzegania samego siebie.
Współczesny biznes beauty z całą pewnością to nie tylko usługa, to coś więcej. Po drugiej stronie zawsze jest człowiek, który potrzebuje czegoś więcej niż samej usługi beauty – mówi Ewa Grzegorczuk, właścicielka trzech salonów beauty, certyfikowana trenerka mentalna. Większość naszych klientów przychodzi do nas też po to, by się wygadać, oczyścić ze swoich stresów – tu nie chodzi o samą poprawę wyglądu. Dlatego jestem przekonana, że dzisiaj kosmetolodzy potrzebują profesjonalnej wiedzy nie tylko w kwestii usług, które wykonują, ale też budowania relacji opartych na zaufaniu. W salonach beauty po prostu upiększa się zarówno wygląd jak i duszę.
Pracownicy kluczem do sukcesu
Skoro wizyta u kosmetologa jest czymś więcej niż zwykłą usługą, od personelu jest nie tylko wymagany jedynie profesjonalizm i ukończone kursy, ale też umiejętność interakcji i empatycznej rozmowy z klientem. Odpowiednie kompetencje związane z budowaniem relacji z drugim człowiekiem, zadbaniem o jego komfort zarówno psychiczny jak i fizyczny bezpośrednio przekładają się na zadowolenie klientów, którzy chętnie wracają do swojego ulubionego miejsca. Właściciele salonów powinni więc zadbać o dobry zespół, który spełni te oczekiwania. Nie wystarczy jednak zatrudnić najlepszych w swoim fachu, warto ich też przeszkolić z holistycznego podejścia do klienta i współpracowników.
Przy wyborze kosmetyczki czy samego salonu beauty kierujmy się zatem głównie umiejętnościami pracowników, ale także atmosferą w lokalu, podejściem do klineta i zaufaniem, które buduje firma.
Piśmiennictwo
Informacja prasowa
Kategorie ICD:
- Alergiczne kontaktowe zapalenie skóry wywołane kosmetykami
- Kontaktowe zapalenie skóry z podrażnienia wywołane kosmetykami
- Nieokreślone kontaktowe zapalenie skóry wywołane kosmetykami
- Osoby stykające się ze służbą zdrowia w celu specjalnych zabiegów i pielęgnacji