Zaloguj
Reklama

Wpływ diety na stan skóry

Autorzy: Ewa Chodkowska
Zakupy spożywcze
Fot. Pantherstock
Zakupy spożywcze
(0)

Odpowiednia dieta pozwala nam utrzymać zgrabną sylwetkę oraz zdrowie, jednak jej wpływ widać również na skórze. Zdrowa dieta zdecydowanie poprawia stan skóry i pomaga w leczeniu wielu schorzeń, np. trądziku.

Reklama

Spis treści:

  1. Antyoksydanty
  2. Witamina C
  3. Witamina E
  4. Witamina A
  5. Cynk
  6. Słodycze
  7. Nabiał
  8. Suplementacja witaminy D oraz wapnia

Antyoksydanty 

Antyoksydanty chronią przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Zalecane jest jedzenie produktów bogatych w witaminę A, C, E oraz selen.

Witamina C 

Witamina C bierze udział w produkcji kolagenu. Niestety jest ona wrażliwa na wpływ słońca, dlatego trzeba pamiętać o regularnym spożywaniu pokarmów bogatych w witaminę C.

Witamina E 

Witamina E chroni błony komórkowe i zapobiega uszkodzeniu przez promieniowanie UV. Selen zapobiega uszkodzeniom od słońca i spowalnia proces starzenia. Poprawia jakość skóry oraz jej elastyczność.

Witamina A 

Witamina A wspomaga odbudowę i naprawę komórek skóry. Niestety w dużych dawkach może być toksyczna, dlatego lepiej dostarczać ją z dietą niż poprzez suplementację.

Witamina C, fot. pantherstock

Cynk 

Cynk jest niezbędny do ochrony błon komórkowych i pomaga utrzymywać kolagen. Kwasy tłuszczowe omega-3 wspomagają błony komórkowe. Dzięki nim są one w stanie lepiej pełnić swoją funkcję – przepuszczać wodę i składniki odżywcze oraz usuwać toksyny. Szczególną uwagę należy zwrócić na picie odpowiedniej ilości wody. Odpowiednio nawilżona skóra łatwiej usuwa toksyny. Dodatkowo cera wygląda czysto i jest jędrniejsza, ale nieprzetłuszczona.

Słodycze 

Słodycze bardzo szybko podnoszą poziom cukru we krwi. Niektóre badania wykazują związek pomiędzy insuliną a trądzikiem. Osoby jedzące potrawy o niskim indeksie glikiemicznym szybko obserwują poprawę stanu skóry i zmniejszenie trądziku. Wpływ nabiału na powstawanie trądziku nie jest do końca potwierdzony, jednak częste są przypadki redukcji trądziku po odstawieniu nabiału.

Nabiał 

Należy jednak pamiętać, że nabiał stanowi ważny element diety. Jeśli po odstawieniu nabiału stan skóry widocznie ulega poprawie można spróbować pić mleko w małych ilościach. Niekiedy małe ilości nabiału nie powodują nawrotu trądziku. Warto też spróbować różnego rodzaju nabiałów.

Suplementacja witaminy D oraz wapnia 

Jeśli jednak nie ma takiej możliwości należy rozważyć suplementację witaminy D oraz wapnia. Kwasy tłuszczowe mogą pogarszać lub poprawiać stany zapalne skóry. Należy używać mniej olejów roślinnych. Zalecane jest jedzenie mięsa od zwierząt wypasanych na pastwiskach, a niekarmionych kukurydzą, jednak w praktyce jest to bardzo trudne do sprawdzenia. Dieta powinna być bogata w takie ryby jak makrela lub łosoś.

Piśmiennictwo

Kategorie ATC:


Reklama
(0)
Komentarze