Rak skóry a reklamy solariów
Autorzy: Piotr Malik
Autor/autorzy opracowania:
- Piotr Malik
Źródło tekstu:
- JAAD doi:10.1016/j.jaad.2009.02.045
Adres www źródła:
Kategorie ICD:
Kategorie ATC:

Reklamy solariów wprowadzają w błąd potencjalnych klientów.
Reklamy solariów przyczyniają się do szkodliwego dla zdrowia korzystania z tego typu punktów usługowych. David A. Jones prowadzący prywatny gabinet w Newton (USA) dokonał niedawno przeglądu porównania publikacji polecających sztuczne źródła ultrafioletu z tymi zachwalającymi produkty tytoniowe. Przeanalizowano również strategie, które wykorzystują te reklamy.
Jak podano w internetowym wydaniu czasopisma „Journal of American Academy of Dermatology” z 8 lutego, zachwalanie solariów i wyrobów tytoniowych opiera się na przekonywaniu, że są one bezpieczne i/lub zdrowe. W tym celu autorzy reklam przekonują, że zagrożenia dla stanu zdrowia są nieistotne, odwołują się do poczucia akceptacji społecznej, podkreślają wpływ na psychikę i adresują je do określonych grup potencjalnych konsumentów.