Serwisy Medforum

Reklama

Forum: Dermatologia - grupa dla rodziny i pacjenta

(3)

Dermatologia - grupa dla rodziny i pacjenta

Temat: dziwne zrubienia skórne na szyi (14)

  • 13-09-2011 15:46:19

    witam otóz mam taki problem od pewnego czasu (ok roku) pojawiły sie na mojej szyi małe zgróbienia skorne maja wielkosc kiklku milimetrów ale sa rozsiane na całej szyi wydaje mi sie że pojawiło mi sie to jak zaczołem urzywac golarki elektrycznej wiec odstawiłem golarke i zaczołem golic sie maszynkami ale nie pomogło problem nadal występuje próbowałem odcinac te zgróbienia ale nie pomaga bo jest ich za durzo bylem u dermatologa przepisał mi masc mupirox klindacin ale nic nie pomaga przy kolejnej wizycie dermatolog zamroził mi kilka tych zgróbien ale problem dadal wystepuje prosze o porade

  • 14-09-2011 08:36:32

    Bez zdjęć to można tylko się domyślać..., po drugie nie jest to stan zapalny, żeby stosować antybiotyki takie jak klindacin czy mupirox

  • Forumowiczka
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów
    14-09-2011 10:57:19

    zdjęcia można dodawać w postach

    KI

  • Początkujący
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów
    14-09-2011 11:16:45
  • 14-09-2011 16:18:10

    prawdopodobnie coś pochodzenia gruczołowego łojowe/potowe, pewnie sa to zatkane mieszki włosowe, bądź ze względu na stan zapalny powstał nadmierny rozrost komórek w tamtych okolicach, może przez drażnienie wychodzącego włosa po goleniu ?

    Sam nie wiem, w takie zmiany można celować retinoidami, ze względu na hamowanie przez nie podziałów komórkowych nadmiernie proliferujących komórek, tutaj polecę Isotrex żel, ewentualnie Retin A maść, wymrażaniae - ok, kwasy np. 25 % trójchlorooctowy - ok, ale zacznij od retinoidów.

  • Reklama

  • Początkujący
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów
    14-09-2011 16:59:21

    dodam jeszcze że z tego co sobie przypominam to zaczeło mi sie to robic jak goliłem sie pod włos czy te żele i masci co napisał pan to moge kupic bez recepty

    Ostatnia edycja: 14-09-2011 17:29:25
  • 15-09-2011 15:10:09

    No to mamy odpowiedź, nigdy się pod włos nie goli, bo to podrażnia mieszek włosowy.

    Isotrex i retin A można kupić bez recepty w jakichś osiedlowych aptekach prywatnych nie sieciówkach.

    Powiesz, że to stosowałeś i chcesz znowu to kupić i sie uśmiechniesz

    Stosuj jeden raz dziennie rano Retin A miejscowo i jeden raz dziennie Isotrex na wieczór, powinny te wypukłości się zmniejszać, jeśli sie nie zmniejsza to pozostają kwasy.

  • Początkujący
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów
    15-09-2011 15:54:33

    ok spróbuje tak jak napisałes zastosowac ten żel i masc retin A (a czy ta masć to jest ta sama maść co retinoli palamitas maść ochronna z witamina A) zobacze czy bedą jakies poprawy dodam że jekis tydzień temu dermatolog zamrazała mi te zgróbienia tam gdzie było ich najwiecej ale poparzony naskórek juz zszedł ale pod nim nadal sa te krosty czy to znaczy że zamrazanie nie pomogło?

    Ostatnia edycja: 15-09-2011 17:02:07
  • 15-09-2011 17:57:08

    Retinodiy to pochodne witaminy A, ale maja inne działanie-silniejsze.

    Hmm... jeśli to nie pomogło to ja nie wiem, retinoidy powodują apoptoze nieprawidłowych komórek, więc miejmy nadzieję, że coś wskórają, szczególnie, że to jest od keratynocytów (zbytnie zwiększenia tempa wzrostu).

    Wymrażanie najwidoczniej usunęło tylko naskórek z tej zmiany, a to nie pomoże, trzeba dotrzeć aż do skóry właściwej, czyli kwasy też nie pomogą, zostają retinoidy bądź cytostatyki - one by tu pomogły, ale wątpię czy lekarz przepisze, akurat na takie coś cytostatyk, uzna te dolegliwość za "duperele" - bądźmy szczerzy, że tak będzie.
    Retinoidy stosuj co najmniej przed trzy miechy, one nie działają tak hop-siup, a później możesz się zastanawić nad podofilotoksyną - ale to juz ostateczność

  • Początkujący
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów
    15-09-2011 22:27:59

    jeszcze raz zapytam czy ta masć retin A to jest to samo co masc retinoli palamitas maść ochronna z witamina A ( tak pisze na opakowaniu) byłem w kilku aptekach izotrex dostałem bez problemu ale z ta mascia jak powiedziałęm ze chcem retin A to aptekarki mi dawaly ta masc co napisałem wyżej i nie wiem teraz czy to jest to samo co ten retinA

Zobacz inne dyskusje

  • leimhc
    Witam,od jakiegoś czasu mam problemy ze skórą dłoni. Nie dość,...
  • lisek245
    cześć, dzisiaj zdecydowałem się na przycięcie włosów...
  • Witam mam 18 lat i od około 2 miesięcy mam sporadyczną wysypkę .. Wysypka...
  • Wątek: na nosie
    Wyskoczyła ma opryszczka przy nosie!!! Jejku polećcie mi coś skutecznego?
  • Polecamy

    http://static2.medforum.pl/cache/logos/08-02-25_00017_cr-W300H200.jpgFot. medforumPrzeciwciała przeciwjądrowe (ANA)
    Przeciwciała przeciwjądrowe, określane zwykle angielskim...
    Twoja sugestia